zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Eva Holubová: Věřím tomu, co děláme, souznění rozumu a citu

Herečka Eva Holubová

autor: archiv   

zvětšit obrázek

Herečka Eva Holubová je pravidelnou spolupracovnicí Studia DVA a letos s ním spolupracuje už na třetí inscenaci. DRUHÝ BŘEH měl premiéru 24. června 2010 v Divadle Palace. Na podzim pak herečka připravuje pro Studio DVA vlastní sólový projekt.

  • Vzpomínáte na počátky vaší spolupráce se Studiem DVA? Tuším, že to byla MADAME MELVILLE, která bude mít letos derniéru...
    Ano, velmi dobře! Úžasné chvíle, kdy mne Patrik Hartl vrátil víru v divadelní režiséry, kterým jde více o hru samou, o herce a jejich výrazové prostředky, jak jí předvést divákům, než o "režijní počin". A Michal Hrubý mi ukázal, jak to vypadá, když divadelní producent miluje divadlo mnohem více, než peníze...


  • Ve Studiu DVA jste se dočkala společně s Ivanou Chýlkovou speciálního dárku - hry, která vám byla šita přímo na míru. Už jí hrajete několikátý rok. Jaké jsou reakce lidí a jak se vám hraje?
    Mám pocit, že diváci jdou při KLÁŘE A BÁŘE s námi, i když někdy reagují jinak, než jsem tipovala.
  • Na nejnovější hře spolupracujete s režisérem Ladislavem Smočkem. Jak se vám s ním pracuje, co vás na spolupráci baví?
    To je tak obohacující a povznášející!!!! A při tom i legrace. Pečlivé hledání, možnost dialogu a přesvědčení, že náš kapitán ví, kudy plout. Jsem moc šťastná. Věřím tomu, co děláme, souznění rozumu a citu. Nemám slova, jež by vystihovala vše, co cítím, a taky si chci něco nechat pro sebe.
  • Vyžaduje princip hry, kdy tři ztvárňujete vlastně jednu postavu v různých věkových kategoriích, podle vás nějakou zvláštní stylizaci?
    Ano i ne. Nijak vyumělkovanou, překombinovanou, a ne celou dobu. Ale ještě nejsme na konci cesty a taky nerada o způsobu ztvárnění teoretizuju. Přijďte se podívat.
  • Inspirujete se vzájemně s ostatními herečkami?
    Jéje!!! A velmi! Nejen s herečkami, ale i s našim kolegou hercem, Vláďou Javorským, s režisérem i autorkou, která je přítomná....
  • Se Zuzanou Bydžovskou společně hrajete v inscenaci Baronky. Jak vám to společně funguje?
    Děkuju za optání, velmi dobře, občas se odbouráme, ale to k poctivýmu divadlu patří.
  • Jediný muž v inscenaci bude Vladimír Javorský, s tím jste se tuším dosud na scéně nesetkala, ale hráli jste spolu ve filmu ENE BENE. Je to na pohled velmi plachý člověk, nepřeválcujete jej na jevišti svým temperamentem?
    Doporučuju změnit na Vladimíra pohled, třeba tím, že se podíváte na představení bratrů Formanů "Obludárium". Uvidíte, že to, že Vláďa není ukecanej exibicionista, neznamená, že je plachý.... Víc k tomu nemám co říci.
  • Jaká je vaše Tereza? Inspirujete se při jejím ztvárnění nějakou reálnou osobností?
    Moje Tereza je veselá, čistotná, v kolektivu oblíbená a inspiruji se Ženou. Nemohu více prozradit, neboť výpovědi ve hře jsou velmi silné a až na dřeň ženský kosti, takže nebudu uvádět zdroje inspirace.
  • Dokážete se podívat na prožité období svého života se stejným nadhledem jako Tereza?
    Někdy ano, tedy po pravdě řečeno teď už docela často, právě v tom jsme si blízké.
  • Tato hra má zvláštní humor, byť ve srovnání s Klárou a Bárou je přece jen méně komediální. Jak se díváte na humor na jevišti - jakému typu dáváte přednost?
    Já ještě nevím, zda je komediálnější Klára a Bára nebo tato hra. Při zkoušení Kláry a Báry jsme se zdaleka tak nesmály, jako se teď smějí diváci. V tom to právě je. Já nemám ráda humor násilný, programově a křečovitě vyráběný, tedy pitvoření se, kopání se do zadku, padání na nepravém místě... Mám ráda humor, který vyplývá, či někdy dokonce vyhřezne z reálný, vážný, seriozní či smutný situace... humor situační, někdy lehce nahořklý, jindy třeba černý nebo pouze úsměvný...Tedy, to je taky hrozný pojmenovávat srandu, která mne rozesměje....Woody Alen, Miloš Forman, Federico Fellini ve filmu, ale i Monthy Python, Červený trpaslík....divadlo pak W+V, Semafor, Sklep, hry Václava Havla, Petr a Matěj Formanovi....teď nevím, zda jsem na někoho nezapomněla....
  • Michaela Gübelová se ve své hře dotýká období, které jsme si jako ženy patrně prožily všechny, včetně nadšeného pocitu svobod a možnosti cestování, ale také třeba problémy s chlapama. Našla jste vy osobně v její hře nějaké momenty, které vám připomněly obdobné situace ve vašem životě?
    Spoustu, ale taky hodně úplně jiných. Všem díky, autorce a režisérovi dobře rozumím, což je uklidňující předpoklad, abych věděla co a jak hrát.
  • Jedno z témat hry, které jsou pro generaci lidí, vyrůstajících za totality, hodně živé, je možnost cestování. Vím, že i vy ráda cestujete. Pro hrdinku byl v tomto směru New York, můžete prozradit svůj nejkrásnější cestovní zážitek?
    Za všechny: Moje rodina, manžel, já a naše děti v NY u SOCHY SVOBODY a na ELLIS ISLANDU. Uvědomila a potvrdila jsem si priority svýho života a hlavně, že mne komunisti o tento zážitek nestačili připravit.
  • Můžete prozradit vaše nejaktuálnější pracovní plány?
    O prázdninách budu točit pod režijním vedením Václava Havla film ODCHÁZENÍ, podle jeho divadelní hry. Na podzim bych měla začít zkoušet monodrama o Magdě Goebbels, první dámě 3. říše. Na jejím životě a životních postojích je zde vidět zrůdnost a zbabělost fašismu.
  • 5.7.2010 17:07:27 Jana Soprová | rubrika - Rozhovory

    Časopis 18 - rubriky

    Archiv čísel

    reklama

    Asociace profesionálních divadel České republiky

    Časopis 18 - sekce

    HUDBA

    Pet Shop Boys: Nonetheless

    Přebal alba

    Legenda taneční a elektropopové hudby. Britské duo Pet Shop Boys proslulo už koncem osmdesátých let, kdy vydal celý článek

    další články...

    LITERATURA/UMĚNÍ

    Festival umění a kreativity ve vzdělávání

    Festival umění a kreativity ve vzdělávání

    Už počtvrté se pedagogové, rodiče, odborná i širší veřejnost či profesionálové z oblasti kultury a umění mohou celý článek

    další články...