Premiéra divadelní hry MASKA
autor: archiv
zvětšit obrázekNově vzniklé občanské sdružení Odjinud uvádí hru Pavla Strašáka MASKA, která bude mít premiéru 26. listopadu v prostorách areálu Zbrojovka (Lazaretní 1, Brno). Ve hře s tématem šamanismu v prostředí managementu se objeví Bára Milotová, Luboš Stárek a Tomáš Sýkora. Hlavní rekvizitou je originální africká šamanská maska od cestovatele a dobrodruha Rudolfa Švaříčka. Plánovaná představení v tomto roce se odehrají v Brně v areálu Zbrojovky, v olomouckém divadle Tramtárie a v kině Panorama v Rosicích u Brna.
Scénář a režie Pavel Strašák; dramaturgie Marek Vráblík; hudba Tomáš Šenkyřík. Hrají Bára Milotová, Tomáš Sýkora a Lubomír Stárek.
Hra pro tři herce. Dva muži a jedna žena, v tom nejlepším produktivním věku. Tři společníci v cestovní agentuře. Manažeři ve vlastním podniku. Jejich byznys je však v krizi. Vlajková loď jejich nabídky - cesta k africkému šamanovi, kde klient zažívá kontakt s vlastním nitrem, se hroutí. Šaman pije, je nespolehlivý, nedodržuje smlouvy. Tržní vztah se podepsal na jeho schopnostech a charakteru. Problém se šamanem je ovšem až druhotný, v popředí hry jsou vztahové siločáry v křehkém trojúhelníku, kde každý, pod tlakem krize, prosazuje své vlastní vidění světa a pohybuje se tak na hraně egoismu a spolupráce. Manažeři usilující o zpeněžení duchovní obrody sklízí své hořké plody. Nejdříve jde o záchranu firmy, pak o vlastní seberealizaci, nakonec už jen o záchranu holého života. A o lásku ženy, o tu půjde taky. Je to dynamické a tragikomické. Ona bilanční schůze, která se v reálném čase děje před divákem nepostrádá humor, trapnost i situace, ve kterých si aktéři sahají na dno, někam do nitra, kde se pod maskou asertivity nejspíš choulí zraněné a vyplašené zvíře.
ODJINUD je v nejširším slova smyslu nezávislý subjekt, který funguje jako jakási „střecha“, pod kterou se scházejí lidé, podílející se na realizaci konkrétních kulturních a uměleckých projektů.
ODJINUD je ponejvíce divadelní projekt (divadlo Odjinud), který nemá být divadlem ve smyslu ustavení pevného divadelního souboru či divadelní budovy. Lidé i energie se budou vždy koncentrovat kolem konkrétního projektu. Budou přicházet odjinud (z jiných divadel, či z mimodivadelního světa, z profesionální i neprofesionální scény), aby vnesli svůj specifický díl do společného projektu.
TIP!
Časopis 17 - rubriky
Časopis 17 - sekce
HUDBA
Levnější lístky na Brod 1995 jen do dubna
Za necelé čtyři měsíce 17. srpna se v Českém Brodě uskuteční v pořadí 11. ročníku hudebního festivalu Brod 199 celý článek
OPERA/ TANEC
Erik Bosgraaf v kostele sv. Šimona a Judy
Charismatický holandský flétnista Erik Bosgraaf poprvé vystoupí v Praze. V rámci cyklu Stará hudba FOK se v út celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Festival umění a kreativity ve vzdělávání
Už počtvrté se pedagogové, rodiče, odborná i širší veřejnost či profesionálové z oblasti kultury a umění mohou celý článek