zvláštní poděkování
Quantcom.cz

NETHOVOR - detail

Šárka

HAVLÍČKOVÁ

Šárka HAVLÍČKOVÁ

* 1900

Praha

ČR

Šárka Havlíčková - dramaturgyně a členka realizačního teamu o.s. MOTUS, produkce divadla Alfred ve dvoře Praha a dále scénografka + světelná designérka, kostýmní výtvarnice , režisérka, poradkyně pro projekty Performing a Live Arts, lektorka, vedoucí projektů / koordinátorka.

Ve dnech 16 – 22. 9. se podílí na akci Zažít město jinak v rámci projektu Auto*Mat. Zažít město jinak je týdenní program, jehož cílem je oživit ulice Prahy a propagovat vlídné a šetrné formy dopravy. V rámci Evropského týdne mobility ho připravilo o.s. Motus – produkce divadla Alfred ve dvoře s organizátory projektu Auto*Mat ve spolupráci s hlavním městem Prahou.

Šárka HAVLÍČKOVÁ - kompletní životopis...

 


Záznam NetHovoru 29.8.2005


* Vážená paní Šárko, vítáme Vás při setkání se čtenáři našeho portálu. Můžete přiblížit jaký byl Váš dnešní den. Či co Vás ještě čeká. Redakce

Dobry den, dnes jsem byla prvni den v kancelari po 5 tydnech volna, takze jsem cele dopoledne stravila predevsim ctenim mejlu... az prijdu vecer domu, budeme s muzem pokracovat v prestavbe kuchyne, kterou jsme nestihli v prubehu dovolene dokoncit.

* Kdy jste se prvně rozhodla, že chcete pracovat v divadle? Zdena

Neslo vlastne ani o rozhodnuti, jako o urcite osudove zapletky. Od malicka jsem se venovala spis malovani a kresleni. Chtela jsem studovat na AVU, ale ani na treti pokus me nevzali. Takze jsem po absolvovani SUPS na Zizkove sla pracovat do reklamni agentury a pozdeji jsem se prihlasila, diky kamaradum, kteri me upozornili na obor scenografie, na prazskou DAMU. No, a tam me kupodivu prijali.

* Divadlo Alfred ve Dvoře má specifickou dramaturgii, jak byste ji charakterizovala? babek

Dramaturgie Alfreda se snazi poskytnout prostor pro realizaci a prezentaci predstaveni predevsim mladych zacinajicich umelcu, kteri pracuji projektovym zpusobem v oblasti pohyboveho, vizualniho a experimentalniho divadla.

* Jste iniciátorkou projektu Nová síť - jak se daří naplňovat Vaše původní předsevzetí? trouml

V Nove siti jde o podporu "obehu" - reprizovani po CR - divadelnich predstaveni, ktere nevznikli v souvislosti s repertoarovou kamennou divadelni budovou. Vzhledem k tomu, ze prave sit kamennych divadel ma u nas velkou tradici, je prosazovani tohoto typu divadla v regionech beh na dlouhou trat, ale osobne jsem s vysledky prace NS spokojena, ikdyz, jak vime, veci se daji vzdy zlepsovat.

* Co vlastně znamená MOTUS? Keen

Motus znamena latinsky POHYB.

* Ve výčtu vašich profesí je toho hodně. Čemu přisuzujete svou univerzlnost? Myslíte, že jste se už u divadla našla? Světlana

Nevim, ale myslim si, ze ta univerzalnost je spis vrozenou schopnosti videt a davat veci do souvislosti. Divadlo miluji predevsim pro bezprostredni kontakt s divaky. Prace vytvarnika je ryzi samotou ve stenach atelieru, ktera mi take dava mnoho zajimaveho. Obcas tuto introvetrni stranku osobnosti musim uspokojit, proto si krome prace v Motusu snazim udrzet i jine tvurci aktivity...

* Je těžké se zase přizpůsobit po dovolené? Viktorka

Ano,ano, delam prave ted pri nethovoru spoustu preklepu na klavesnici a musim se porad opravovat:-)

* Můžete přiblížit, co to byl projekt Desert Rain? Martin, Brno

Desert rain byl projekt britske skupiny Blast Theory, ktery diky Britske rade mohli divaci spatrit i v Praze. Slo o interaktivni hru pro 6 hracu, kteri vstupovali do specialne upraveneho prostoru. Projekt byl inspirovan skutecnou udalosti v Perskem zalivu, pri ktere americke vojenske jednotky sestrelili iranske civilni letadlo. Americky general odpovedny za tuto nehodu konstatoval, ze nizke pocty mrtvych, jako bylo onech 100 pasazeru letadla, ho pri jeho praci nezajimaji...

* Viděla jsem před pár lety vašeho Fausta. Bylo to zajímavé. Jaké na to máte vzpomínky Vy? Jak dlouho jste to hráli? Blanka z Hostivaře

Faust byl pro me tak trochu krest ohnem. Myslim, ze jsem tehdy profesne ani lidsky nebyla na tvorbu tak rozsahleho projektu zrala. Nejvice se tehdy povedlo asi filozoficke sympozium v Goethe Institutu, Faust-metaforou k soucasnosti, ktere melo velky ohlas. Na druhou stranu, kdyz v soucasnosti sleduji tvorbu umelcu v Alfredu, myslim si, ze jsme svym zpusobem o nekolik let predbehli vyvoj. Divacke reakce byli extremne odlisne, takze jsme se rozhodli predstaveni dale nereprizovat.

* Jakého diváka byste pozvala k Vám do Alfreda? tomaf

Urcite kazdeho, ktery nechce pouze prijit, zaplatit a zkonzumovat hotove divadelni "zbozi". Takovy divak by od nas asi odesel zklaman. Pokud vsak hleda neco prekvapiveho, netradicniho a nekdy mozna i trochu provokativniho, mohl by byt v Alfredu spokojen.

* Máte nějaké oblíbené divadlo (u nás i ve světě), které je vám vzorem? Alena

Asi nemam zadny vzor, ale pokud bych mela rict jedno jmeno, hodne obdivuji praci britske divadelni skupiny DV8.

* Zajímá mě alternativní divadlo Připravujete nějaké dílny? Lukáš

Do konce roku dilny neplanujeme, ale pravidelne je organizujeme v jarnim obdobi. Muzete sledovat nas program na www.alfredvedvore.cz, info o workshopech vyvesujeme s predstihem.

* Navrhujete si v soukromí oblečení? Monika, Jíčín

Rada bych, drive jsem si dokonce obcas na sebe i neco usila, ale ted skutecne nestiham :-).

* Vychází Vašemu divadlu finančně vstříc MK ČR? chlivkac

Ano, je nasim druhym nejvetsim donorem po Hlavnim meste Praze. Nicmene, divadlo ma kapacitu 85 mist, a i kdybychom meli kazdy den vyprodano a nasponovali vstupne, stejne budeme na dotacich zavisli. Navyseni statniho rozpoctu na kulturu, z letosnich 0,49% na minimalni evropsky standart 1% je nutnosti...

* Art managment - myslíte, že tato disciplínaje dostatečně v divadlech doceněná? Jsou vůbec u nás v kultuře manažeři? sklem

Byt schopnym manarezem je spis talent spojeny s vypestovanym postrehem a zkusenostmi. Ikdyz ma umeni nepochybne sva specifika, osobne nevidim rozdil mezi manazerem a art-manazerem. Ten rozdil je asi pouze na te vyplatni pasce, pokud bychom se snazili srovnat nesrovnatelne, totiz manazera na pozici v soukrome firme a stejne kvalifikovaneho manazera napr. v divadle. To je take odpovedi na to, proc v kulture zustava malo dobrych manazeru a pritom by jich bylo v kulture velice treba...

Nethovor

* Jak vzpomínáte na svá studia na KALD? Kdo byl Vaším ročníkovým profesorem? lukapa

Studium na KALD bylo pro me velmi zajimavym obdobim. Divadlo jsem puvodne vubec nechtela studovat, mym snem byla malba a trvalo mi cely prvni rocnik, nez jsem se mezi divadelniky prestala citit jako naprosty cizinec. Snad i proto jsem si celou dobu studia drzela sverepe svuj vlastni pohled na vec. Mym rocnikovym profesorem byl scenograf, prof.Pavel Kalfus, ktereho jsme meli vsichni moc radi.

* Vážená paní Šárko, mnohokrát děkujeme za setkání s Vámi. Můžeme poprosit o Vaše slovo závěrem? Redakce.

Velice dekuji za vsechny polozene otazky. Rada bych na zaver pozvala vsechny pritomne k nam do divadla. ALFREDVEDVORE zahajuje podzimni cast programu 5.rijna premierou kabaretu POLITOLY. Tesime se na vas !

NETHOVORY - již 778

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

červenec 2010

 

reklama

Janáček Brno 2024

Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA

* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce

Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.

* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra

Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.

* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek

Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.

Jan CINA - celý NetHovor