NETHOVOR - detail
Petr
REIF
* 1900
Brno
ČR
Petr REIF - kompletní životopis...
Záznam NetHovoru 7.4.2006
* Dobrý den, vítáme vás u dnešního NetHovoru, můžete přiblížit jaký byl váš dnešní den, co vás případně ještě čeká.
Ahoj, právě jsem přijel z Brna, kde je divadelní festival Setkání. Po NetHovoru si budu užívat volna.
* Proč jsi šel studovat do Prahy a ne na JAMU? Klára
Na JAMU jsem se nedostal.
* Co tě vedlo ke studiu KALD? Činohra tě nelákala? alča
Tak sjem slyšel, že se na KALD dělají zajímavější věci.
* Vipadáš jako intelektuál, a to rozhodně nemyslím ve zlém. Jaký divadelní žánr je ti blízký? Co ty a komedie či dokonce fraškay nebo lehký bulvárek? Díky a měj se! Pavel alča
Je mi blízké poetické divadlo, což ovšem neznamená, že nemám rád humor anebo dobré komediální představení.
* Kdy se cejtíš na jevišti nejlíp?
Když jsem trošku spocenej a když cítím, že funguje komunikace mezi divákem a hercem.
* hrál jsi amatérské divadlo?
Hrál jsem v divadle Studio Dům v Brně u Evy Tálské.
* Umíš zpívat? A jestli jo, tak jaká muzika ti vyhovuje?
Mám rád hudebníky, kteří nepotřebují k písničkám noty a ovládají svůj nástroj tak, jako například Martin Bohadlo z našeho ročníku housle.
* Baví Vás hrát pro děti?
Ano, dětské publikum je přirozenější, což jsem zjistil už ve Studiu Dům a teď to zjišťuji v divadle Minor.
* Když studuješ KALD - tedy hraješ na nějaký hudební nástroj?
Hraju na kytaru.
* Baví tě to v Ypsilonce?
Poetika Ypsilonky v současné době nepatří k mým oblíbeným, ale myslím, že toto divadlo bylo ve svých počátcích jedno z nejlepších.
* Dáváš přednost sólování nebo kolektivní práci - na jevišti? páťa
Samozřejmě, že kolektivní práce je inspirativnější. Ideální je, když na jevišti mají všichni stejný prostor.
* Můžete přiblížit Studio Dům, co to je? lElE
Je to amatérské divadelní studio s profesionálním vedením, jehož ráz určuje režisérka Eva Tálská. Studio Dům je součástí Divadla Husa na provázku.
* Jaká je podle Vás Eva Tálská, jak na ní vzpomínáte?
Eva tálská je člověk, který vás ovlivní na celý život, protože vás nutí najít opravdu tu nejlepší cestu k výsledku, nespokojí se s nějakým povrchním závěrem. Práce s ní byla pro mě největší škola.
* Máte rád "zcizováky" jako v Andělovi?
Zcizovák nepatří k mým nejoblíbenějším divadelním prostředkům, ale když je dobře udělaný, tak mi nevadí.
* Poznal jsi Husu na provázku i Národní divadlo, je mezi těmito stánky skutečně nějaký rozdíl? fif
Jsou to úplně rozdílná divadla. Zaměstnanci tam kromě vrátného fungují úplně jinak. Husa na provázku je taková rodina. V Národním divadle jsem se cítil jako ve fabrice, ale je pravda, že Národní divadlo moc neznám.
* Máš nějakou představu, co budeš dělat po skončení školy? Už máš vyhlídnuté nějaké angažmá?
Angažmá nemám. Dělám inscenace v Minoru (Jak Mařenka a Boženka koukali v režii Apoleny Vynohradnykové; nyní zkouším Ostrov pokladů s Arnoštem Goldflamem). Ještě se tvoří nějaká spolupráce s Divadlem Na blízko.
* Zúčastíte se zítřejšího minifestiválku v Ypsilonce? hoza
Asi jo, ty tři představení jsou ta lepší, co dají v českém divadle vidět.
* A co ti tedy bylo bližší - ND nebo Husa? pik
Samozřejmě ND. :-)
* Jak se ti hraje Gridoux v inscenaci Zazie v metru? Máte něco společného? Díky! kulíšek
Moc ne. O své boty se moc nestarám.
* Jak prožíváte premiéry? Jsi nervák? Míla
Jsem nervózní téměř před každým představením.
* Chceš raději do loutkového nebo činoherního divadla? Krael
Ideální je něco mezi tím.
* Jak Vám vyhovovala improvizační práce s Jiřím Havelkou na Člověče zkus to?
Zkoušení s Jirkou je vždycky zážitek, je to režisér, kterému většina z nás věří a jeho humor je nám všem blízký. Ve Člověče, zkus to! jsme si ověřili, že lze udělat představení a za dvanáct dnů, když jsou všichni soustředění.
* Máš rád velké scény nebo raději preferuješ "studiová" divadla? mokika
Mám rád bližší kontakt s divákem.
* Divadlu se tedy věnuješ od dětství? pajka
Asi v patnácti jsem navštívil představení Divadla Husa na provázku Rusalka. Tam byli lidi, co zpívali, hráli a prováděli akrobacii. Kamarádky, co byla se mnou, sjem se zeptal, jestli jsou to herci. a nemohl jsem tomu věřit. Tak jsem tam šel na konkurz, paní Tálská mi řekla, že jsem byl nemožný, ale až po dvou letech, co jsem byl ve Studiu.
* Chodil jsi do tanenčích?
Co to je tanenčích?
* Hraješ fotbal? karel
Mám moc rád fotbal, už jsem ho ale rok nehrál, protože jsme byl na operaci s kolenem,je to špatný.
* Co ty a počítač? web
Dost špatný.
* Seš přímo brňák...? micl
Jo. Jasný.
* Jste brněnský patriot? Jak se srovnáváte s tím, že studujete v Praze?
Patriot nejsem, lidi jsou různí v Praze i v Brně. Studovat v Praze mi nevadí, vadí mi, že na naše představení nechodí moc mých brněnských kamarádů. A také se s nimi moc nevídám.
* A stíháš sledovat brněnskou divadelní scénu? mici
Myslím, že jo. Na provázku jsme viděl téměř všechno, i dost v HaDivadle i v Divadle 7 a půl. V Národním skoro nic a když jdu do Městského divadla, tak se před jeho vchodem, vždy zastavím před otisky umělců v chodníku a tak dlouho si je s obdivem prohlížím, že obvykle zmeškám začátek představení. A po začátku představení se přece nechodí do divadla.
* Počítače ti nevoní. A co jinak, jaký je tvůj vztah k technice? Nebo jsi spíš věčný filosof? o
Mám mobilní telefon, ale vadí mi, když ho někdo používá nevhodně.
* Myslela jsem taneční, hnidopichu. :o) pajka
Co je to hnidopich?
* Ale MS v Německu sledovat budeš, né?
Jasně, můžem spolu zajít někam do hospody na přenos.
* Umíš si udělat pomlázku?
Ze tří nebo z osmi?
* Piješ? Kouříš? Hovoříš pravdu? Dr. Strážný
Občas.
* Z osmi!
Ani ze tří.
* Vážený Petře, náš čas se pomalu kloní k závěru. Děkujeme moc za tvou odvahu podtoupit internetový rozhovor. Tvé slovo závěrem?
Děkuji Mesymu, rodičům, Michalu Lázňovskému, Kateřince Neumannové, Kateřině Vilímkové (tady vedle), Jirkovi Havelkovi, Jiřímu Lábusovi, vrátným na DAMU a paní garderobiérce Kateřině Mikešové, Borisu Rösnerové, Jiřímu Raškovi a dalším. Speciální poděkování Hubertu Krejčímu a jeho bambusovému poli. Nashledanou.
* Petře, moc Ti děkujeme za super setkání. Doufám že nás naučíš tu z osmi... Ať se daří v divadle i v životě. Tvé slovo závěrem?
Hezké Velikonoce.
NETHOVORY - již 778
VYHLEDÁVÁNÍ - podle data
201020112012201320142015201620172018201920202021
202220232024
září 2000
6.9.2000
Marián
ZEDNIKOVIČ
13.9.2000
Kamila
ŠPRÁCHALOVÁ
20.9.2000
Soňa
VALENTOVÁ
27.9.2000
Ljuba
KRBOVÁ
Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA
* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce
Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.
* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra
Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.
* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek
Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.