NETHOVOR - detail
Klára
HUTEČKOVÁ
Studentka 2. magisterského ročníku oboru režie na katedře alternativního a loutkového divadla. Paralelně se studiem na DAMU absolvovala také bakalářské studium na Podnikohospodářské fakultě na VŠE v Praze. Pod pedagogickým vedením Jiřího Adámka nachází svou profilaci v divadelních formách hraničících s performance či živou instalací (i neobvyklých délek), často s výraznými konceptuálními rysy a fokusem na materiál - neživý, ale i živý (v Oblovce padesátka živých šneků). Většina projektů je autorských. S inscenací Lappin a Lapinová, s Oblovkou a K majáku do strany 73 byla hostem několika tuzemských a zahraničních festivalů včetně festivalu …příští vlna/next wave… 2014 a za text Oblovka byla nominována na Cenu Evalda Schorma.
Klára HUTEČKOVÁ - kompletní životopis...
Záznam NetHovoru 10.2.2016
* Vážená Kláro, velmi srdečně Vás vítáme u on-line rozhovoru. Můžete našim čtenářům prozradit - jaký byl Váš dnešní den a co Vás případně ještě čeká? Redakce
Dobrý podvečer, dnes dopoledne jsem chodila po parku se sousedovic dvouletou holčičkou, což bylo příjemné odreagování a odpoledne jsem četla spoustu experimentálních básní ze 70. let, o nichž budeme dnes večer diskutovat s Jiřím Adámkem. Připravujeme spolu hudební představení do Disku na letošní podzim. Hned po tomto rozhovoru půjdu na předčítání rakouské experimentální poezie.
* Tvoji rodiče jsou umělecké branže? Lenna
Vůbec ne, máma je takřka celý život "ženou v domácnosti", aby se starala o 4 děti. Táta podniká. Ale je pravda, že mě vždycky podporovali ve všech aktivitách, které souvisely s uměním.
* Váš oblíbený nebo neoblíbený dramatik? Aleš, Pha5
Neoblíbený Shakespeare. Mám ho plné zuby.
* Pamatuješ se, kdy jsi se rozhodla být režisérkou? Dana
Asi když mi kulminovala puberta. Měla jsem utkvělý dojem, že jakoukoliv jinou prací budu ztrácet čas a chtěla jsem se raději zabývat životem v jakékoliv podobě. Tak to mám...
* Co je pro tebe v divadle důležité jako pro diváka? Libor
Abych se cítila zvaná a neustále vtahovaná. Nemám ale moc ráda formy, které mi jen vyprávějí příběh nebo se mě snaží ohromit hromadou efektů. Naopak oceňuju, když pro mě autoři vytvoří prostředí, v němž se můžu svobodně pohybovat a přemýšlet si nebo cítit.
* Jaký vztah máš ke škole a učitelům? Marek
Dovolím si otázku omezit na DAMU, která je teď mojí aktuální školou. Damu, a zejména alterna, má tu výjimečnou schopnost vytvořit velmi osobní prostředí, v němž člověk může existovat relativně svobodně a nikdo ho neformuje do předem dané škatulky. Ti osvícení z pedagogů se ho naopak snaží podporovat v jeho specifickém pohledu na věc - dalo by říct, že v jeho divnosti. Ta může být podle mého názoru největší uměleckou devizou. Alterna má samozřejmě spoustu nedořešeností, ale je skvělé, že se permanentně a velmi otevřeně (tzn. i se studenty) diskutuje o tom, jak nastavit funkční systém vzdělávání divadelníků, kteří tíhnout k alternativním formám.
* Režíruje se ti lépe na malé nebo velké scéně? Hanka
Určitě na malé. Alespoň jak to zatím cítím. Na té velké bych to, myslím, ani neuměla. Potřebuji mít docela osobní vztah s herci a přehled o tom, jak se kdo cítí, neboť po nich vyžaduji poměrně velkou koncentraci, naladění pro věc a citlivost k organismu, který společně vytváříme. Vlastně mám ráda, když vím, kdo si ráno nedal kávu a komu se zdál fakt blbej sen.
* Plánujete využít stáže v rámci programu Erasmus+, neláká vás poznat jak se dělá divadlo v zahraničí? Karel
Plánuju jet v létě do jedné rezidence v jihobrazilském pralese. Láká mě ten prales.
* Když si nevíš rady, s kým dáváš hlavu dohromady? Jitka
Momentálně s Kateřinou, to je moje současná dramaturgyně! Už ví, že abych udělala A, musí mi zarytě tvrdit B.
* Podle čeho si vybíráš přátele? Aleš
Podle toho, jestli se mi voní a jestli si občas zasouzníme.
* Chystáte režii také nějaké standardní inscenace? Honza
Rozhodně. Podle mých standardů je každá moje inscenace standardní. Je-li tím míněna konvenční činohra, nemyslím, že bych toho byla schopna, protože se v tomhle žánru vůbec nevyznám. Nedokážu moc přijmout herecký projev, který v činohrách většinou vidím a chybí mi v nich práce s materiálem.
* Co vás na divadle zajímá? Jaká témata budete v budoucnu chtít zpracovávat? Ivo, Ostrava
Zajímá mě konceptuální umění a stále přemýšlím o pozici a funkci herce. Bylo by mi velkou ctí, kdybych se i nadále mohla zabývat tématy, které si sama vyberu. Vedle toho mám v plánu dlouhodobě prozkoumávat spojení nedramatického textu a performativních akcí. S tím jsem začala už v Oblovce s 50 živými šneky na jevišti i v Majáku.
* Kláro co si myslíš o kritických hodnocení např. režie slouží autorovi či režisér jde proti autorovi? Roman, Pardubice
Většinou nepracuji s celým dramatickým textem a preferuji, když si mohu kompilačním způsobem zacházet s libovolnými texty, které mi slouží jako základní materiál.
* Režírujete raději tragédie, nebo komedie? Libor, Most
Nevím. Mám ráda hlavně lehkost a vtip. Ale největší poklonou je pro mě, když se divák směje, ale jenom tak tiše, pro sebe.
* Změnila se podle vás inscenace K majáku do strany 73 od svojí premiéry do dnes? Aleš
Hrozně moc. To je obvyklé, ale zažívám to poprvé a je to na jedné straně hrozná frustrace, ale někdy strašná radost, že si to žije vlastním životem.
* Jak jste dospěli k tenisový míčků?
Jsou perfektní ne? Takže tak.
* O čem je hra K majáku do strany 73? Martin, Pha4
Přijďte tento pátek do Disku. Máte u mě volňásek, Martine.
* Kláro na jaké další vaše projekty se můžeme těšit? Petr
Pracujeme na novém projektu, ale je v zárodku. Zajímá mě Chůze. Snad ho uvidíte na nějaké z pražských alternatich scén. To by mi udělalo velkou radost.
* Vážená Kláro, mnohokrát děkujeme za příjemné odpoledne, které jsme mohli spolu s Vámi strávit u Internetu. Vaše slovo závěrem? Redakce
Bylo mi potěšením. Přeji Vám hezký večer a děkuji.
TIP!
NETHOVORY - již 778
VYHLEDÁVÁNÍ - podle data
201020112012201320142015201620172018201920202021
202220232024
únor 2000
2.2.2000
Jan
KAČER
16.2.2000
Ilona
SVOBODOVÁ
Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA
* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce
Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.
* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra
Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.
* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek
Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.