zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Česká filharmonie



Druhou polovinu koncertu, kterou zaplnila hudba francouzská, dirigoval Vladimir Ashkenazy zpaměti a bylo znát, že obě uvedená díla, tři symfonické skici Clauda Debussyho – Moře a Ra-velův La Valse, patří k jeho oblíbeným repertoárovým dominantám. Hru orchestru opět zdobila skvostná sóla, zejména v první části Debussyho, nazvané Od jitra do poledne na moři (Jiří Zelba – anglický roh) či ve třetí části, Rozhovoru větru s mořem (Jiří Válek – flétna); celkově však provedení postrádalo nejen větší měkkost a ra-fi-no-vanější zvuková kouzla, ale i záhadnější a snovější tajuplnost impresionistické výpovědi. Ještě vnějškově efektněji a zvu-kově hřmotněji vyzněl pak Ravelův jinak technicky sebejistě zahraný La Valse. Ashkenazy vedl orchestr sice s pře-hle-dem a mnohá místa partitury se mu podařilo vyjádřit velmi přesvědčivě, vnitřní rozporuplnost díla jako celku se všemi jeho jemnými finesami ale nevystihl. Výsledný dojem se pak klonil spíše k pocitu dobře odvedené série valčíků.

11.12.2001 Hana Jarolímková | rubrika - Zprávy

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Časopis 17 - sekce

DIVADLO

Nová výzva Kašpar.Dramatik

Martin Hofmann (Cyrano)

Spolek Kašpar je soubor, který je již více jak třicet let etablovaný na české divadelní scéně. Aktuálně hraje celý článek

další články...

HUDBA

Hudební tipy 18. týden

Janet Jackson

Ikony Kamila Střihavky
Český rockový bubeník Miloš Meier hostem v hudebním cyklu věnovaném osobnostem české celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Audioknihou roku 2023 se staly memoáry

Vlastní životopis

Vítězem ankety Audiokniha roku 2023 se stala memoárová kniha Vlastní životopis spisovatelky Agathy Christie na celý článek

další články...