zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Aline Not Alone

Aline Sanchez Rodriguez

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

"Při hodině nesmíš trpět, v baletu je nejdůležitější tvářit se vesele," - podobná moudra své profesorky si vzala k srdci kubánská tanečnice Aline Sanchez Rodriguez a nedělalo jí to vůbec potíže. Balet milovala a při cvičeních nebo představeních se usmívala zcela spontánně.
Svou radost ze života, která bývá spíše přirozeností lidí z teplejších krajin než nás zachmuřených Středoevropanů, dávala okázale najevo i během celého představení Aline Not Alone v Divadle Ponec v rámci festivalu Tanec Praha.

Za složitých okolností se Alině podařilo vycestovat z Kuby do Dánska a pracovat tam se souborem Granhoj Dans. Umělecký vedoucí a proslulý choreograf Palle Granhoj se nechal inspirovat jejími pestrými životními zkušenostmi a zpracoval je do dalšího dílu své série "divadelních portrétů".

O svém životě na Kubě tančí, zpívá a rozpráví Alina s diváky a také se svou malou dcerou Otílií, zastoupenou kočárkem. S otevřeností, vervou, humorem i odstupem se zmiňuje o své rodině, svém dětství a mládí na Kubě, o osudových rozhodnutím, odloučení od domova, lásce i smrti.

Klasický balet se jí zadral hluboko pod kůži a jeho ingredience jsou přimíchány ve všem, co na jevišti předvádí. "Flamenco" na špičkách nebo "moderna" na jedné špičce, afro nebo kubánsko španělské rytmy. Každá životní zápletka či prožitek má svůj pohybový výraz, svůj kostým a barvy. Aline se převléká z modré do hnědé a žluté, dlouhé, krátké a rozevláté sukně.

Ukazuje, že je stejně dobrou zpěvačkou jako tanečnicí. Se svými dvěma společníky Thierry Boisdonem a Simonem Buskem zpívá procítěně španělské lidové melodie ale i populární šlágry. Oba muzikanti doprovázejí její tanec hrou na kytaru nebo nezvyklé bicí nástroje, krabice, krabičky, hrnce, Aline a Simon "zahrají" skvělý kus pomocí chrastítek.

Přesto že se v životě Aliny naskytlo spoustu zádrhelů, neztratila své pozitivní naladění a dokáže je předat divákům. Poetický obraz jejího života nevyniká nějakými experimenty v taneční choreografii, ale podmaňuje si publikum kubánskou (španělskou) muzikálností a opravdovostí charismatické osobnosti Aliny Sanchez Rodriguez a jejího doprovodu.

1.7.2013 14:07:46 Helena Kozlová | rubrika - Recenze

Časopis 19 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Časopis 19 - sekce

DIVADLO

Rodinný festival Nuselské dvorky 2024

Nuselské dvorky

Po roční pauze se vrací do nuselských vnitrobloků tradiční rodinný festival Nuselské dvorky, který od samého p celý článek

další články...

HUDBA

Bastard: křížení lásky a zla

Esther Mertová a Dušan Vitázek (Bastard)

Městské divadlo Brno uvádí na Hudební scéně nové nastudování společného díla Zdenka Merty a Stanislava Moši BA celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Hudba Pink Floyd a obraz Karla Zemana se propojili

The Dark Side Of The Moon Competition

Při příležitosti 50. výročí alba The Dark Side of the Moon se hudba skupiny Pink Floyd stala součástí díla Kar celý článek

další články...