zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Motýlí efekt v Národním divadle Praha

Z baletu Motýlí efekt

autor: archiv divadla   

Balet Národního divadla zve na další reprízu komponovaného večera pod názvem Motýlí efekt, která se uskuteční 14. února 2004 v historické budově Národního divadla Praha v 17.00 a 20.00 h. Za bizarním názvem Motýlí efekt se skrývají tři tituly: Ways, Imprint a Stamping Ground choreografů Petra Zusky, Shawna Hounsella a Jiřího Kyliána. Umělecká tvorba šéfa baletu Národního divadla Petra Zusky se v tomto večeru dostává do zajímavé konfrontace s dílem Kanaďana Shawna Hounsella a slavného českého rodáka Jiřího Kyliána.

Nechte se na chvíli zlákat tichou mocí „filozofie v pohybu“, která dokáže zapůsobit a strhnout. Nezachytitelný „vzhled“ této moci má sílu a podobu proměny, která připomíná metamorfózu - Motýlí efekt. Neustálá a věčná interakce, vztah a vzájemné propojení všeho známého i nepoznaného nezávisle na prostoru a času. Je to lidský život, neuchopitelná lidská duše…

  • Ways – je tolik pocitů, myšlenek, nadějí, které nás obklopují, pohlcují, vstupují do nás a vystupují zase ven, aby trochu jiné a jinak zapůsobili jinde. Jako je vesmír nabitý nespočetným množstvím vztahů, které se jeví jako nekonečné, také my žijeme v nekonečném množství spojení a kontaktů mezi každým z nás, i když někdy vypadají, že se navzájem míjejí…
  • Imprint – svět je plný složitých a vzájemných vztahů, které jsou naplněny hodnotami očividnými i zdánlivými, vědomými i podvědomými, materiálními a duchovními…, každý prožitek obsahuje celou škálu procesů, které mění výpověď o věcech a událostech kolem nás v závislosti na tom, jak je my nahlížíme. Tato světélka reflexe odkrývají část světa kolem nás, jeho prostor a čas, který ačkoliv aktivně konkretizujeme, přesto zůstává prchavý.
  • Stamping Ground – je název již vytvořené choreografie, která vznikla pro NDT v roce 1983. Choreografie byla vytvořena za velmi úzké spolupráce s každým tanečníkem, na něhož Jiří Kylián doslova “ušil” každý krok podle jeho vlastní osobitosti a míry instinktu ve vztahu k času, prostoru a k ostatním tanečníkům na jevišti navzájem. Tato choreografie je dílem inspirace, kterou získal Kilián během své návštěvy severní Austrálie v roce 1980. Unikátní významy, skryté v těchto tancích, jsou zachovány více než padesát tisíc let a objevování tohoto “úsvitu dějin” je stejně vzrušující pro antropology,sociology, filozofy… i tanečníky a diváky.
  • 3.2.2004 16:02:42 JoMe | rubrika - Ze zlaté kapličky

    Časopis 18 - rubriky

    Archiv čísel

    reklama

    Bastard (Městské divadlo Brno)

    Časopis 18 - sekce

    HUDBA

    Eurovision Song Contest 2024

    Aiko

    Eurovision Song Contest 2024
    Přímý přenos prvního semifinále ze švédského Malmö, kde se letos koná 68. ročn celý článek

    další články...

    LITERATURA/UMĚNÍ

    Hudba Pink Floyd a obraz Karla Zemana se propojili

    The Dark Side Of The Moon Competition

    Při příležitosti 50. výročí alba The Dark Side of the Moon se hudba skupiny Pink Floyd stala součástí díla Kar celý článek

    další články...