Opereta Ostrov milování v Ostravě
autor: archiv divadla
Nový operetní titul Ostrov milování připravilo Národní divadlo moravskoslezské především pro věrné publikum, které o první přestávce slupne chlebíček, při druhé dortíček proložený chutným cinzanem.
Inscenace o sladkých citech, šťastných náhodách a stesku po bramborových plackách od maminky, dodává lesk společenskému setkání abonentů na půdě divadla a nevtíravě podsunuje téma jejich hovoru. Vidět tolik krásně oblečených dam v perlách a pánů v oblecích pro mne bylo zážitkem, který podtrhl retro atmosféru dýchající z jeviště.
Krásně odění byli i boháči na exkluzivní plavbě Pacifikem na vlnách vysílání Radia Ostrava, kterým provázel Roman Harok jako aranžér zábavy, zamilovaný do poněkud agresivní a žárlivé ošetřovatelky. Ocelářský magnát, jeho krásná dcera, jež se vzepře jeho vůli, když se zamiluje do pilota, ztroskotání lodi i letadla na exotickém ostrově, chudý sukničkář vydávající se za Rádžu z Išnapúru, to vše je mohutně prokládáno zpěvy a tanci (choreografie Petr Miller). Taneční čísla v kvalitním podání baletu NDM navozovala atmosféru prostředí, kam se děj přesunul (číšníci na lodi, piráti v krčmě aj.).
Hudební složka inscenace (orchestr a sbor operety NDM) byla soustředěna na chytlavé melodie v podání sólistů (hudební nastudování Karel Mládek, texty písní Jarka Motl), mezi nimiž vynikala svou operní hlasovou technikou Ilona Kaplová v roli naivní milovnice Elisy. Její partner Sven (typově nepříliš šťastně obsazený Václav Morys) jí v milostných duetech zdařile sekunduje, avšak s příliš civilními výrazovými prostředky.
Opereta Josefa Stelibského (libreto Karel Melíšek), potřebuje, aby herci v každém dějství vyslali do diváků množství energie, nadsázky a šumivě klokotajícího humoru. Pro toto představení bylo příznačné, že kdo zvládl v rámci žánru roli herecky, byl slabší ve zpěvu a naopak. Do podmanivé stylizace po všech stránkách zaplula Petra Langerová, krerá svým pojetím vdavekchtivé temperamentní tety Sylvie, zastínila ocelářského magnáta, blazeované milionáře i Rádžu z Išnapúru. Zdrojem zábavy se kromě „moderátora“ Romana Haroka, stal hrubozrnnými vtipy a vlastnectvím oplývající Josef Novák-Wajda v roli Kapitána Van Troka, postrachu moří.Režisérka inscenace Karla Štaubertová vedla soubor k elegantnímu vystupování, šarmantní hvězdy však zazářily jen ve vřelých vzpomínkách některých diváků, kteří si tiše notovali hlavní šlágry, které ještě po odchodu z Divadla Jiřího Myrona dlouho znějí v uších.
TIP!
Časopis 18 - rubriky
Časopis 18 - sekce
DIVADLO
Zlatovláska: jevištní adaptaci obohacuje filmový střih
Hudební divadlo Karlín uvádí na Malé scéně klasickou pohádku Karla Jaromíra Erbena ZLATOVLÁSKA v úpravě Jana P celý článek
HUDBA
Eurovision Song Contest 2024
Eurovision Song Contest 2024
Přímý přenos prvního semifinále ze švédského Malmö, kde se letos koná 68. ročn celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Pavel Soukup získává Cenu za mimořádný přínos
Cenu za mimořádný přínos v oblasti audioknih a mluveného slova za rok 2023 získává Pavel Soukup. Český herec m celý článek